Bu yazımda çoğu kişinin zorlandığı arayıpta zor bulduğu bir konuyu paylaşmak istiyorum. Herhangi iki tane yazı veya her hangi iki tane html kodu bazen görünüş veya ihtiyaç bakımından web sitemizde yan yaana yazmak isteyebilirsiniz. Yan yana derken biri tam sola diğer tam sağa gibi. float
CSS ve Div İle Yazıları vs. Yan Yana Yazma - float
Merhaba arkadaşlar.

 Bu yazımda çoğu kişinin zorlandığı arayıpta zor bulduğu bir konuyu paylaşmak istiyorum.

 Herhangi iki tane yazı veya her hangi iki tane html kodu bazen görünüş veya ihtiyaç bakımından web sitemizde yan yaana yazmak isteyebilirsiniz. Yan yana derken biri tam sola diğer tam sağa gibi.

 Örnek olarak aşağıya bakınız:



Soldaki Yazı
Sağdaki Yazı


Yukarıdan gördüğünüz gibi ikiside yan yana aynı hizada biri tam sola diğeri tam sağa geçmiş durumda. Aslında görünüşte çok kolay gözükebilir bunda ne var diye. Am inanın çoğu arkadaşlar bunu çok arıyorlar.

 Benim bile başıma gelmişti eskilerden. Her türlü deneme yapıyordum ama olmuyordu.

Özelllikle mesela:

Soldaki Yazı <div style="align:right;">Sağdaki Yazı</div>

 vb. gibi bir sürü kodlar denememe rağmen olmuyordu. Hep aşağıdaki gibi bir sonuç alırdım.

Soldaki Yazı
Sağdaki Yazı

Sağa doğru yanaştırırdım ama diğeriyle aynı hizada olmazdı. Ve bende araştırmalarım sonucunda bu sorunu buldum.

 CSS kodunyla "float" ile artık herşey çok güzel olacak :)
Soldaki Yazı <div style="float:right;"></div>

 İşte yukarıdaki kod ile neyin sağ tarafına yazmak istiyorsanız o koddan hemen sonra <div> ile başlayan kodu yazarak istediğinizi başarıyla yapabilirsiniz.

Hepinize koaly gelsin arkadaşlar. Bundan böyle web sitenizin tasarımları bir başka güzel olacak :)
Batuhan Pol

Batuhan P.

12'li yaşlarda tanıştığım bu sektöre şuanla beraber olmak üzere 10 yıldır sürdürmekteyim. Küçük yaşlarda milyonların girdiği projeler yapsamda çocukluk aklım ve imkanlar dolayısıyla erken biten maceralar oldu. Şimdi ise yerlerinde başkaların yaptığı projeler var. Yoksa bende milyoner olurdum heralde :)

Post A Comment:

0 comments: