Şimdiye kadar bir çok kazı makinesi görmüşümdür. Hele ki şuan günümüzde yeşilliklerin kalkıp yerine betonların geldiği kentselleşme dönemindeyken, her girdiğim 10 sokağın 7'sinde gördüğüm inşaatlarda olduğu gibi. Ama genel olarak hep aynı makineleri görmekteyim. 1 dozer makinesi, 1-2 kamyon.
Kazı Makineleri

 Şimdiye kadar bir çok kazı makinesi görmüşümdür. Hele ki şuan günümüzde yeşilliklerin kalkıp yerine betonların geldiği kentselleşme dönemindeyken, her girdiğim 10 sokağın 7'sinde gördüğüm inşaatlarda olduğu gibi. Ama genel olarak hep aynı makineleri görmekteyim. 1 dozer makinesi, 1-2 kamyon. O kadar! fazlası yok. Zaten bunlarda güzelim ülkem için bir bina yapmaya yeterlidir. Sadece 5-6 dozerin, 10'dan fazla kamyonun, beton delme aletlerinin ucu bucu olmayan kocaman arsalara inşaat yaparken görüyorum.

En İlginç 5 Kazı Makineleri
 Ve şuda benim için bir gerçekki. Şu up uzun olan (yandaki resim..), inşaat vinçlerinin nasıl kurulup nasıl kaldırıldığını halen çözebilmiş değilim. Şu kentselleşme başladı başlayalı gördüğüm her yerde çok merak etmişimdir. Okula giderken, sınıfın camında bir bakıyorum tam okulumun dibinde olan arsayada kurmuşlardı. "Arkadaşım siz onu ne ara diktiniz? Niye beni beklemediniz? Canlı canlı izleyip görmek istiyordum ben onu!".

 Her neyse.. Şimdi aşağıda en eski zamanlardan şimdiki günümüze kadar bir çok inşaat kazı makineleri bulunmaktadır. Bu resimleri görünce bi hayli şaşırmıştım ve çok dikkatli olarak bakıp, inceleyip, okudum ve sizlerle paylaşmak istedim. Eminim sizlerde çok beğeneceksiniz.

1) Yaklaşık 1850'li yıllarda yapılmış bir kazı makinesidir. Bir nevi yer altı makinesidir. Yüksek yapılacak olan inşaatlar için kaya delmek için yapılmış. "E R & F Turner" diye bilinen biri tarafından yapılmış.
Kazı Makineleri
2) 1908'lü yılların makinesi. Onun adı Gary. Bu makine Batı Virginia'da kullanılmış bir makine. Kömür kazmaya yarıyor ve kazdığı kömürleri başka bir arabaya yükleyebiliyor. Bununla beraber 3 adam 50 işi yapabiliyormuş.
Kazı Makineleri

3) Bu bir tünel delme makinesidir. New York'ta 1930'lu yıllarda henüz bu bildiğimiz metro sistemi gelişim aşamasında olduğu zamanlar tünel delmek için icat edilmiş.
Kazı Makineleri


4) Bir ABD kömür madencisi, Bati Virginia madenlerinde Alman makinesinde çalışırken. Bu ithal makinenin, 328 metre uzunluğunda olduğunu ve 2 ton kömürü sadece 1 dakikada ürettiği belirtilmektedir.
Kazı Makineleri



5) Yaklaşık 1970 yıllarında. Dönen çelik dişleri ile kömürleri ezmeye yarayan makine. Çelik dişleri ile dönen bu makinenin, arkasına yüklemek için yerleştirilen arabalar yerleştiriliyormuş.
Kazı Makineleri

Batuhan Pol

Batuhan P.

12'li yaşlarda tanıştığım bu sektöre şuanla beraber olmak üzere 10 yıldır sürdürmekteyim. Küçük yaşlarda milyonların girdiği projeler yapsamda çocukluk aklım ve imkanlar dolayısıyla erken biten maceralar oldu. Şimdi ise yerlerinde başkaların yaptığı projeler var. Yoksa bende milyoner olurdum heralde :)

Post A Comment:

0 comments: